Etter arbeidet med denne læringsstien skal du
kunne beskrive prosessen fra planlegging til publisering av et medieprodukt
kjenne til hvordan produksjonsprosessen er i ulike mediebransjer
kjenne til hva som kjennetegner en god produksjonsprosess
kunne anvende denne kunnskapen i planlegging og evaluering av egen arbeidsprosess
I denne læringsstien skal vi se nærmere på brønnvæsker som brukes i kompletteringsfasen og viktigheten av brønnkontroll i alle sammenhenger.
Før du begynner på stien, bør du vite hvordan vi opprettholder trykkontroll i en brønn ved hjelp av hydrostatisk trykk, hvordan og hvorfor vi øker egenvekt i væsker, og du bør forstå hvordan væske sirkuleres inn i en brønn.
Når du har gjennomført denne læringsstien, skal du kunne
Når du har lært deg reglane og gjort alle øvingane i denne læringsstien, skal du
Når du har lært deg reglane og gjort alle øvingane i denne læringsstiene, skal du
Når du har jobbet med denne læringsstien, skal du
Denne tverrfaglige læringsstien tar utgangspunkt i kortfilmen Skylappjenta. Det er lagt inn oppgaver i stien i norsk, kommunikasjon og kultur, medier og kommunikasjon, samfunnsfag og i medie- og informasjonskunnskap.
Når du har vært gjennom stien, skal du
Når du har arbeidet med denne læringsstien, skal du
Når du har arbeidet med denne læringsstien, skal du kunne
Når du har gjennomført denne læringsstien, skal du ha
kjennskap til grunnleggende tegnteori og den semiotiske trekanten
kjenne til og kunne anvende Lasswells kommunikasjonsmodell i planlegging av mediekommunikasjon
kunne forklare begrepet støy i kommunikasjon, og identifisere støy i ulike former for mediekommunikasjon
Når du er ferdig med denne læringsstien skal du