Ungdomstida er full av tanker og følelser. Ved å få kunnskap og reflektere over dine egne og andres tanker og følelser vil du bli bedre i stand til å ta vare på din egen og andres psykiske helse.
I denne læringsstien vil du
Denne læringsstien er tverrfaglig. Den kan brukes i mange ulike fag og egner seg godt som en introduksjon til temaet psykisk helse.
Læringsstien er laget i samarbeid med VIP Psykisk helse i skolen, som arbeider med å spre informasjon om psykisk helse til skoler i Norge.
Denne tverrfaglige læringsstien tar utgangspunkt i kortfilmen Skylappjenta. Det er lagt inn oppgaver i stien i norsk, kommunikasjon og kultur, medier og kommunikasjon, samfunnsfag og i medie- og informasjonskunnskap.
Når du har vært gjennom stien, skal du
Når du har arbeidet med denne læringsstien, skal du
Når du har arbeidet med denne læringsstien, skal du kunne
Når du har gjennomført denne læringsstien, skal du ha
kjennskap til grunnleggende tegnteori og den semiotiske trekanten
kjenne til og kunne anvende Lasswells kommunikasjonsmodell i planlegging av mediekommunikasjon
kunne forklare begrepet støy i kommunikasjon, og identifisere støy i ulike former for mediekommunikasjon
Når du er ferdig med denne læringsstien skal du
Når du har arbeidet med denne læringsstien, skal du
Når du har arbeidet med denne læringsstien, skal du
Når du har arbeidet med denne læringsstien, skal du
Når du har arbeidet med denne læringsstien, skal du